UCHWAŁA NR 3/2020
RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3
IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŻYWCU
Z DNIA 31.08.2020 R.
W SPRAWIE ZMIAN W STATUCIE SZKOŁY
Na podstawie art. 80 ust. 2 pkt 1 w związku z art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku — Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 ze zm.) uchwala się co następuje:
5. W szkole mogą być tworzone, za zgodą organu prowadzącego, oddziały integracyjne.
3. W celu umożliwienia uczniom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości w warunkach szkoły ogólnodostępnej w szkole tworzy się oddziały integracyjne.
W oddziałach integracyjnych uczą się wspólnie dzieci zdrowe oraz dzieci niepełnosprawne wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy.
Liczba uczniów w oddziale integracyjnym liczy do 20, w tym do 5 uczniów niepełnosprawnych;
Nabór do klas integacyjnych opiera się na pełnej dobrowolności i akceptacji idei integracji przez rodziców dzieci zdrowych i niepełnosprawnych;
Rekrutacji dzieci niepełnosprawnych dokonuje się na podstawie orzeczenia poradni psychologiczno — pedagogicznej, wniosków rodziców i ostatecznej decyzji dyrektora szkoły po zasięgnięciu opinii szkolnego zespołu opiniującego( nauczyciele klas integracyjnych, psycholog, pedagog, dyrektor);
Do oddziałów integracyjnych przyjmowani są uczniowie niepełnosprawni intelektualnie i fizycznie w oparciu o orzeczenie poradni psychologiczno- pedagogicznej kwalifikujące do kształcenia integracyjnego;
Nauka w oddziałach integracyjnych odbywa się na jedną zmianę;
Plan godzinowy zajęć integracyjnych obejmuje wszystkie zajęcia wynikające z ramowego planu nauczania wzbogacone dla uczniów niepełnosprawnych o zajęcia logopedyczne, rehabilitacyjne i terapię pedagogiczną;
Organ prowadzący może zwiększyć liczbę obowiązujących godzin zajęć edukacyjnych najwyżej o trzy godziny tygodniowo dla każdego ucznia oddziału w danym roku szkolnym;
W oddziałach integracyjnych zatrudniony jest nauczyciel wspomagający o kwalifikacjach odpowiadających potrzebom uczniów niepełnosprawnych;
Nauczyciel wspomagający zobowiązany jest do współpracy z nauczycielami prowadzącymi w zakresie planowania procesu dydaktyczno — wychowawczego w danym oddziale, a także w zakresie oceniania postępów uczniów niepełnosprawnych;
Programy nauczania dla uczniów niepełnosprawnych są odpowiednio modyfikowane w zależności od możliwości uczniów, a także od dynamiki rozwoju dziecka i jego postępów;
W oddziałach integracyjnych prowadzi się szczególną indywidualizację zadań i pracy w zależności od możliwości rozwojowych wszystkich uczniów;
Za zgodą organu prowadzącego szkołę , liczba dzieci niepełnosprawnych w oddziale szkoły integracyjnej może być wyższa, jeżeli uczeń do tego oddziału uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane z uwagi na niepełnosprawność, w trakcie roku szkolnego.
W szkole może być prowadzone kształcenie integacyjne na każdym etapie edukacji.
Szkoła zapewnia uczniom z orzeczoną niepełnosprawnością:
Realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;
Odpowiednie warunki do pobytu w szkole, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne;
Realizację programów nauczania dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia;
Integrację ze środowiskiem rówieśniczym
W oddziałach integracyjnych liczba uczniów powinna wynosić od 15 — 20 uczniów, w tym od 3 — 5 uczniów niepełnosprawnych.
6. Warunki naboru do klas integracyjnych:
do klas integracyjnych przyjmowani są uczniowie, których rodzice wyrazili pisemną zgodę na uczęszczanie dziecka do takiej klasy,
do klas integracyjnych przyjmowani są uczniowie niepełnosprawni posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno — pedagogicznej,
ze względu na bariery architektoniczne szkoła nie jest w stanie przyjąć wszystkich uczniów z niepełnosprawnościami ruchowymi kończyn dolnych
10). Uczniów , którym stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły obejmuje się indywidualnym nauczaniem.
a) Indywidualne nauczanie organizuje dyrektor szkoty na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający w publicznej poradni psychologiczno —pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
b)Dyrektor organizuje indywidualne nauczanie w sposób zapewniający wykonanie określonych w orzeczeniu zaleceń dotyczących warunków realizacji potrzeb edukacyjnych ucznia oraz form pomocy psychologiczno —pedagogicznej.
c) Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzą nauczyciele poszczególnych przedmiotów.
d) Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu ucznia, w domu rodzinnym.
e) W indywidualnym nauczaniu realizuje się treści wynikające z podstawy kształcenia ogólnego oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne, wynikające z „ramowego planu nauczania danej klasy, dostosowane do potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.
f) Na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, dyrektor może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia oraz warunków, w których zajęcia są realizowane.
g)Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnych realizowanych bezpośrednio z uczniem wynosi:
g') Dla uczniów klas I —111 SP — od 6 do 8 godzin;
g”) Dla uczniów klas IV —VI SP - od 8 do 10 godzin;
g'") Dla uczniów klas VII —VIII SP - od 10 do 12 godzin;
h)Tygodniowy wymiar zajęć, o których mowa w punkcie 10 pp g') realizuje się w ciągu co najmniej dwóch dni , natomiast tygodniowy wymiar zajęć, o których mowa w punkcie 10 pp. g' i g'"), realizuje się w ciągu co najmniej trzech dni.
i)Uczniom objętym indywidualnym nauczaniem, których stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły, w celu ich integracji ze środowiskiem i zapewnienia im pełnego osobowego rozwoju, dyrektor szkoły w miarę posiadanych możliwości, uwzględniając zalecenia zawarte w orzeczeniu oraz aktualny stan zdrowia, organizuje różne formy uczestniczenia w życiu szkoły.
j)Nauczanie indywidualne odbywa się zgodnie z obowiązującymi Rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej,
1)W oddziale integacyjnym zatrudnia się dodatkowo nauczyciela posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia.
2) Do oddziałów integracyjnych uczęszczają dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i fizyczną umożliwiającą właściwy proces kształcenia.
1. Szkoła zatrudnia nauczycieli i pracowników samorządowych na stanowiskach niepedagogicznych. Szkoła może zatrudnić psychologa i innych specjalistów w celu realizacji zadań wynikających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
DYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3
IM. A. MICKIEWICZA
W ŻYWCU
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa nr 3 im. A. Mickiewicza w Żywcu